Kawerna: Rolnicy z jaskiń, to strategiczno - ekonomiczna gra planszowa dla od 1 do 7 graczy. W grze Kawerna zostajesz głową rodziny, brodatym krasnoludem żyjącym w górach. Rozpoczynasz przygodą posiadając przy swoim boku jedynie swoją małżonkę i jaskinię.
Kawerna: Rolnicy z
Jaskiń
Gra ekonomiczna autora Agricoli
Agricola to jedna z najbardziej rozpoznawalnych gier na świecie. Okupuje najwyższe miejsca rankingu BoardGameGeek od wielu lat. Jeżeli należysz do wielbicieli gier ekonomicznych, mechaniki worker-placement, oraz gier Uwe Rosenberga, to przy grze Kawerna nie przeklikasz obojętnie.
W grze Kawerna zostajesz głową rodziny, brodatym krasnoludem żyjącym w górach. Rozpoczynasz przygodą posiadając przy swoim boku jedynie swoją małżonkę i jaskinię. W przyszłości każdy członek rodziny, będzie kolejnym pionem, którym będziesz mógł wykonywać akcje.
Przed jaskinią znajduje się las, a to co znajduje się głębiej... często jest zagadką. Od Ciebie będzie zależało jak głęboko będziesz chciał kopać i ile czasu na to poświęcisz. A kopać na pewno będziesz, ponieważ potrzebne Ci to jest do stworzenia nowych broni albo do znajdywania błyszczących kryształów. Ważne jest też to, co na powierzchni. Przy samej jaskini masz dostatecznie dużo miejsca, aby zasiać zboże albo rozpocząć hodowlę zwierząt. A to wszystko po to, aby rodzina była jak największa i aby Twojej rodzinie żyło się najdostatniej.
Kawerna to gra dla od 1 do 7 graczy, która trwa po 30 minut na każdego uczestnika rozgrywki. Jest to odświeżona wersja Agricoli, której dodano pełno nowych pomysłów, które od dłuższego czasu tkwiły w głowie Uwe Rosenberga. Dodano do niej m.in. jaskinię, nowe zwierzęta i wyprawy na misje. Ponadto gra posiada grywalny i w pełni satysfakcjonujący wariant solo, który pozwoli zapoznać się m.in. z 48 różnorodnymi taflami jaskini.
Zawartość
pudełka:
- 20 jasnobrązowych znaczników
psów
- 35 białych znaczników owiec
- 30 szarych znaczników osłów
- 30 czarnych znaczników
dzików
- 30 brązowych znaczników krów
- 45 brązowych znaczników
drewna
- 25 szarych znaczników
kamieni
- 45 czarnych (akrylowych) znaczników
rudy
- 20 czerwonych (akrylowych) znaczników
rubinów
- 40 żółtych znaczników zboża
- 35 pomarańczowych znaczników
warzyw
- 1 żółty znacznik gracza
rozpoczynającego
- 7x3 znaczników obór
- 7x5 dysków krasnoludów
- 7 dużych plansz graczy
- 1 jednostronna plansza główna z trzema
wydrukowanymi polami akcji oraz polami rund
- 1 jednostronna plansza główna z polami rund
4 do 12
- 1 dwustronna plansza główna z wydrukowanymi
polami akcji dla 1 - 3 graczy
- 1 dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi
polami akcji dla 5 graczy
- 1 dwustronna plansza dodatkowa z dodatkowymi
polami akcji dla 3 graczy
- 4 plansze organizacyjne na żetony
usprawnień
- 20 złotych monet oznaczonych
„1”
- 24 złotych monet oznaczonych
„2”
- 5 złotych monet oznaczonych
„10”
- 1 żeton „dodatkowy
krasnolud”
- 88 żetonów „1x żywność”
- 7 żetonów żniw
- 52 żetonów broni o różnej
sile
- 8 żetonów wielokrotności
„4x”
- 8 żetonów dóbr
- 2 żetony „8 zwierząt”
- 17 identycznych żetonów usprawnienia:
Izba
- 47 różnych żetonów pozostałych
usprawnień
- 8 pojedynczych żetonów Korytarz (na
odwrocie: Pieczara)
- 16 pojedynczych żetonów Kopalnia rubinów
(na: odwrocie Pole)
- 16 pojedynczych żetonów Łąka (na odwrocie:
Małe pastwisko)
- 24 podwójnych żetonów Kopalnia rudy/Głęboki
korytarz (na odwrocie: Duże pastwisko)
- 40 podwójnych żetonów Pieczara/Korytarz (na
odwrocie: Pieczara/Pieczara)
- 40 podwójnych żetonów Łąka/Pole (na
odwrocie: Małe pastwisko/Pole)
- 1 karta zdarzeń: Żniwa
- 12 kart z polami akcji (pola akcji dla rund:
1 do 12)
- 7 kart pomocy: Rubiny i
żniwa
- 7 kart pomocy Łupy z wyprawy
- 2 karty krasnoludów dla gry w jedną lub dwie
osoby
- 1 notatnik do podliczania
punktów
- woreczki strunowe do uporządkowania
zawartości pudełka
- instrukcja (24 strony) + dodatek do instrukcji (8 stron)
Waga: 3,84 kg